2017. jan 26.

A munkája a hobbija - Ring Kata, fotós

írta: ahainspiracio
A munkája a hobbija - Ring Kata, fotós

Ring Kata még alig 3 éve dolgozik fotósként, de már kiforrott stílusa van, megtalálta a neki való hivatást, látszik, hogy élvezi, és Cegléd után Budapesten nyitott egy belvárosi stúdiót. Engem inspirál!

kata.jpgKata, elmesélnéd, hogy lettél fotós? Régóta készülsz a fotós pályára?

Tudom jobban hangzana ha azt mondanám igen, már gyerek korom óta fotózom.. de nem, ez nálam, sok fotóssal ellentétben, máshogy történt. Természetesen érdekelt a fotózás egy ideje, de egyik napról a másikra jött az ötlet… Fejest ugrottam a fotózásba, mint ahogy ez nálam szokás :) Egy egyszerűbb fényképezőgépünk volt ugyan, de kezdésnek tökéletesnek bizonyult. Egy nap felkeltem és kitaláltam, hogy fotós leszek.. Kinéztem egy oktatót és másnap már el is sajátíthattam a fotózás alapjait. Spontán sugallat vagy megérzés volt, amit időben elkaptam és megvalósítottam. Életem egyik legjobb döntése volt. :-)

Hogyan találtad meg kezdetben az ügyfeleket? Mennyire volt nehéz az indulás?

Imádom a gyerekeket, így első körben a  baba és gyermek fotózást tűztem ki célul, Cegléden. Átrendeztem a nappalim fotó stúdióvá majd ismerősöknek megrendeztem életem első fotózását. Az ismerősök tovább adták ismerőseiknek és viszonylag gyorsan elterjedt a városban az új baba fotós híre :) Nagy az igény a baba fotózásra Cegléden, így időről időre nőtt a vendég köröm, és idővel sok visszajáró vendéggel gazdagodtam. Ma már szerencsére sokan tisztelnek meg bizalmukkal Cegléden és a környező városokból is többen érkeznek hozzám.

A Tipegő Fotó oldala >>>

A fotózás témában elég nagy a verseny Budapesten, ez nem ijesztett meg?

Nem. Azt tapasztalom, aki jó a szakmában és szívvel lélekkel csinálja, és tesz a sikerért előbb vagy utóbb eléri a célját. Nagyon szeretem a munkám, így bele tudtam tenni a szívem és nagyon boldog vagyok, hogy a napokban Budapesten is megnyithattam stúdióm. Itt kinyílt a világ, új vizekre evezhetek. Nem a konkurenciát, inkább rengeteg lehetőséget látok benne és annyi de annyi ötletem vár még megvalósításra... :)

Hogy jellemeznéd a stílusod, mi az, ami téged megkülönböztet másoktól?

Fotó: Kata Ring Photography

Ami a stílust illeti, szeretem a letisztult képeket. Kerülöm a csicsás háttereket, nagyon beállított képeket, túlzott utómunkát… inkább természetességre törekszem. Igyekszem úgy megörökíteni a fotó alanyt ahogy van, kihangsúlyozva erősségeit, személyiségét, érzéseit. Szeretem az embereket, a nőket és képes vagyok meglátni bennük a szépet, az értéket. Rengeteg csodálatos nő fordul meg nálam, és fogalmuk sincs róla mennyire értékesek és szépek!!! Úgy érzem a fotózással képes vagyok ezt bebizonyítani nekik. Azt hiszem, ez az én legfőbb képességem.

Kiket szeretsz fotózni, kik az ideális fotóalanyok?

Minden ember ideális fotóalany :) Sajnos 90% nem tudja magáról. Talán elcsépelt de valóban így van.. a szépség szubjektív és mindenkiben van valami fantasztikus és egyedi. Imádom fotózni a babákat, de az elmúlt pár hónapban bele kóstoltam a glamour és boudoir fotózásokba, úgy érzem ebben tudok most leginkább kiteljesedni. Nagyon szeretek nőkkel dolgozni, erősíteni az önbizalmukat és kihozni belőlük a nőiességet. Ezáltal kicsit mintha a saját nőiességem is felszínre törne. Boldoggá tesz ha adhatok egy kis önbizalmat, talán ez az ami a leginkább motivál.

Vannak példaképeid?

Nagyon sok nagyszerű fotós van, akinek követem a munkáit. Baba fotósok közül Nádudvari Petrát, és Nagy Hajnit emelném ki. Igazi művészek, képesek megörökíteni a legmélyebb érzéseket is. Glamour fotósok közül kedvelem Takács Bori munkáit, és még sorolhatnám.. Ahogy fejlődök, változok úgy változik az ízlésem és példaképem is.

Mivel sikeresen indultál ezen a pályán, mi az, ami tovább motivál a fejlődésre? Mik a távolabbi céljaid?

ahainspiráció-kata-ring-fotó
Fotó: Kata Ring Photography

A pozitív visszajelzések mellett, erősen motivál, hogy látom mennyi önbizalmat kapnak a nők egy glamour vagy boudoir fotózás alkalmával. Sokan szorongva érkeznek, de ragyogva távoznak. Úgy érzem a fotózással sokkal többet adhatok mint pár fotó...erőt, hitet, önbizalmat, nőiességet. Másoknak...és ezáltal önmagamnak is. Ez motivál leginkább a fejlődésre.

Hogy még hatékonyabb legyen egy ilyen alkalom, számomra hiteles terapeutákkal indítunk hamarosan egy új projektet, melynek során a fotózást ötvözzük az önbizalomépítő egyéni és csoportos terápiákkal, workshopokkal.  “Te is szép vagy!” projektünk 2017 elején indul.  

Aztán a céljaim között szerepel az üzleti portréfotózás és arculatfotózás kiterjesztése is. Örömmel látom, hogy egyre több nő tör ki a mókuskerékből és kezdi el megvalósítani önmagát és álmait. Szív ügyem ez a téma, mindig ezt az utat képviseltem és másokat is erre buzdítok. Érdekelnek az emberek és élettörténeteik. Úgy gondolom minden vállalkozónak szüksége van pár profi fotóra, mely tükrözi személyiségét és a cég profilját. Én a fotóimmal tudok segíteni az önmegvalósításban.

Hosszú távú célokról nem tudok beszámolni. Napról napra változik az életem és ha elég nyitott és bátor vagyok folyamatosan jönnek a lehetőségek. Élvezem az állandó változást, megújulást, kihívást és fogalmam sincs mit tartogat a jövő. Élvezem a munkám a jelenben, és mindig az aktuális céljaim megvalósításán dolgozok. Remélem Budapesten is épp oly sikeres lesz a vállalkozás mint Cegléden és sok vendégemnek okozhatok fotóimmal még örömet.  :-)

Ha Te is szeretnél néhány szuper-nőies, vagy éppen hivatalos képet magadról, akkor Kata szeretettel vár belvárosi stúdiójában! Kata Ring Photography facebook oldala >>> Baba és gyerekfotózás Tipegő Fotó >>>

Szólj hozzá

munka interjú fotózás munka & motiváció