2017. jan 29.

Szeressem magam? Azt hogy kell?

írta: ahainspiracio
Szeressem magam? Azt hogy kell?

csak_elj.jpegAnnyi, de annyi tréningen, módszeren, előadáson vettem már részt, ahol a végső konklúzió, a nagy megoldás mindig ez volt: SZERESD MAGAD JOBBAN. Oké, de azt hogy kell? Ha Te is azok közé tartozol, akiknek ez az "önmagam szeretése" valaha is gondot okozott, érdemes lesz továbbolvasnod :)

Ha szeretem magam, kábé minden gond letudva. Ha szeretem magam, megtalálom álmaim állását - nem fogok olyan munkát vállalni, ami nem okoz örömet. Ha szeretem magam, figyelek a kiadásaimra és nem költöm hülyeségekre a pénzem. Ha szeretem magam, olyan emberekkel barátkozom, akik hozzátesznek az életemhez, akik hisznek bennem és feltétel nélkül elfogadnak. Ha szeretem magam, nemet tudok mondani a rossz fej embereknek, vagy a hátráltató ötletekre. Ha szeretem magam, szeretnek majd mások is annak, aki vagyok. És így tovább, sorolhatjuk napestig az egészséges önszeretet előnyeit. Ez mind nagyon szép, csak egy a bökkenő: hogyan kell szeretni magam?

Ha te is olyan vagy, aki nem tudja hogy kell szeretni magát akkor van egy ötletem. 

Én már sokat próbálkoztam ezzel a szeressük magunkat témával, de belül valami nagyon blokkolt. Próbáltam is beszélgetni ezzel a valamivel, de nem szólt semmit, hallgatott, némán, és falként védte a szerethető részemet. Próbáltam meditálni, elképzelni, hogy szeretem magam, felidézni az érzést, hogy hogy szeretek mást, és azt magamra vetíteni, stb. 

Aztán elengedtem az egészet. Feladtam. Eldöntöttem, hogy nem próbálkozom tovább ezzel az erőltetett önszeretettel. 

Inkább elkezdtem más dologban fejleszteni magam. Elkezdtem dolgozni a fontos tulajdonságaimon, pl. a céltudatosságomon, meg a nyitottságomon, elfogadásomon. Elkezdtem építeni az erőmet, tudatosan erősíteni és megvédeni magam helyzetekben. Elkezdtem asszertívan kommunikálni és felszámolni a hátráltató kommunikációs mintákat. Figyeltem az érzéseim és félelmeim gyökerét. És azt láttam meg, hogy minél többet dolgozom magamon, annál jobban szeretem magam :)

A belső figyelem magától hozza a szeretetet. 

Hiszen elkezdtem időt tölteni magammal, figyelmet adni magamnak, kifürkészni elakadásaim gyökerét, megérteni, hogy a belső hangok, amik néha hátráltatnak, mit és miért mondanak és lassan rájöttem, hogy tele vagyok jó törekvéssel, nemcsak mások, hanem magam felé is. Hiszen én tök szeretem magam! Szeretem magam, csak nem úgy, ahogy elképzeltem, milyen az az önszeretet. Én úgy szeretem magam, hogy néha stresszelem magam, hogy eredményesebb legyek, néha megbetegítem magam, hogy tudjak pihenni, néha meg akarok felelni, hogy elkerüljem a "büntetést" de minden, akár negatívnak tűnő témának is van egy mély belső gyökere, ami pozitív, ami végső soron az önvédelmet és a célok elérését szolgálja. És ha megtanulok kommunikálni a belső részeimmel, akkor van esélyem arra, hogy harmonikusabb módon érjek célba, és főleg, hogy felismerjem magamban a szerető lényt, aki önmagának ugyanúgy, mint másoknak, végtelen szeretetet és elfogadást tud adni. Ezáltal lesz esélyem változni és olyanná válni, amilyen valójában szeretnék lenni.

Beszélgess magaddal. Többet. Ne szeretni próbáld magad, koncentrálj belülre, az érzéseidre. A szükségleteidre. Vállalj felelősséget a boldogságodért. Figyeld a belső hangokat és kérdezd meg tőlük, miért mondják, amit mondanak. Kapcsolódj. A szeretet érzése magától megszületik.

Fülöp Johanna

Szólj hozzá