2017. jan 26.

Irány Málta - Gürtler Szilvi coach & tréner

írta: ahainspiracio
Irány Málta - Gürtler Szilvi coach & tréner

szilvi_profilhoz.jpgOlyan hétköznapi arcokkal készítek interjút, akik története, váltása, vagy munkája számodra is inspiráló lehet... Gürtler Szilvia skype-on coachol és Budapestet egyetlen huszárvágással Máltára cserélte. Olvasd el történetét!

Szilvivel egy blogger workshopon találkoztunk és egyből magával ragadott az energiája, a nyitottsága és nőiessége. Aztán, amikor elmesélte, hogy nemrég költözött Máltára, elsősorban önmaga és az életminősége miatt, az nagyon ütött, ez adta az ötletet, hogy beszélgessek vele, és az önmegvalósításáról :)

Szilvi, megosztanád velünk, miért költöztél el és mit ad neked a máltai élet?

ahainspiráció-málta-gürtner-szilvia-interjú-málta-tengerpart2015 őszén léptem először a sziget földjére, kéthetes angol nyelvtanfolyamra érkeztem barátnőm hívására. Első pillantásra beleszerettem az országba. Hívott a napfény, a tenger, a meleg, a mosolygó emberek, és az a nyugalom, ami áradt mindenhonnan.Az első hét végén már kimondtam hangosan is, hogy itt akarok élni és dolgozni. Majd hazautaztam, de akkor 1 hónapja kaptam egy hotelmenedzseri feladatot, ezért még nem tettem semmit a megvalósítás érdekében. 2016 tavaszán érkeztem  másodszor Máltára, pihenni, és töltődni 5 napra. Az út végére már eldöntöttem, hogy vége a magyarországi életemnek, beleállok a kihívásba, és költözöm. Felmondtam a munkahelyemen, és megvettem a csak odaútra szóló repülőjegyemet.

Hú, ez hatalmas bátorságra vall, akkor tényleg nagyon beleszerettél az országba!

Számomra is meglepő volt ez a szerelem az országgal, máshol még nem éreztem ilyet. Úgy indultam el, hogy csak azt tudtam, a coaching-al akarok foglalkozni. Online foglaltam szobát, és még abban sem voltam biztos, hogy miből fogok megélni, milyen munkát vállalok, egyáltalán vállalok-e bármit. Azt tudtam, hogy nem azért jöttem ide, hogy egy irodában üljek 9-18-ig, vagy ugyanazt csináljam, mint Magyarországon.

Úgy alakult, hogy olyan lehetőséget találtam, ami viszonylag kevés időmet veszi el, nagyon kedvező feltételekkel lakhatom egy kis lakásban, mellette pedig tudom építeni a saját vállalkozásomat, a MannaCoach világát. Egy-egy apróbb felkérésnek eleget teszek, egyébként teljesen az életfeladatomnak tekintett küldetésemnekahainspiráció-málta-gürtler-szilvia élek.

Málta a végtelen szabadságot adja nekem, annak megerősítését, hogy bármire képes vagyok, amit szeretnék, azt meg tudom valósítani. Önálló életre, új lehetőségekre, új barátokra és teljes elfogadásra találtam itt. Imádok minden itt töltött pillanatot.

A munkádban is megvalósítod ezt a szabadságot, skype-on coacholsz, ami szerintem szuper megoldás mind a coach-nak, mind a coachee-nak. Milyen ez az online coaching, mennyire tudsz ebben a formában segíteni?

Most kísérletezgetek a lehetőségekkel, keresem az optimális megoldást. A coaching személyes műfaj, ki kell lépnem a keretek közül, hogy az online világban is tudjam hasznosítani a tanultakat, és segíthessek másoknak. Elindítottam már ingyenes inspiráció programomat, és most dolgozom a párkapcsolati programon.

Novemberben elkezdem a Máltán élő magyaroknak szóló workshop sorozatomat, amely a beilleszkedésről, a külföldi létformák megéléséről szól. Ehhez készítek egy online programot is, amivel célom, hogy a világban szerteszét élő magyaroknak adjak támpontokat, segítséget költözés előtt, kinti élet során, és hazaköltözéskor egyaránt.

Mivel közgazdász vagyok, segíteni tudom a vállalkozások indítását, működtetését is, amihez szintén kidolgoztam egy coach programot.

Nagyon nagy erősségem a helyzetekbe beállás,a felvállalás, a bátorság, ezért Bátran élek, és programomban ennek megéléséhez adok tippeket azoknak, akik lassabban, megfontoltabban haladnak előre.

Egyik coach társammal elindítottunk egy olyan vállalkozást, amelyben a frissen végzett coach-ok piacra lépését, vállalkozóvá válását támogatjuk, ez a CoachStart.

Leginkább online tananyagokban, videókban, podcastokban adom át az ismereteimet, és segítem a hozzám fordulókat.

Elsősorban kiknek akarsz segíteni a coaching témában?

 

Azt vallom, hogy coachahainspiráció-interjú-gürtler-szilviaing-ra mindenkinek szüksége van. Lehet ez 1 alkalom, lehet több hónapig tartó folyamat, kinek-kinek a megoldandó feladatától függően. Bármilyen élethelyzetben, amikor nehezebb a döntés, iránymutatás vagy csak egy kis pöccintés kell, hogy elinduljon arra, amerre igazán vágyik.

Számomra a coaching beszélgetés bizalommal teli, szinte baráti támogatás, szakmai elvek mentén. Vannak dolgok, amiket egy baráttal nem tudsz megbeszélni, vagy ha igen, biztos lehetsz benne, hogy hasonlóakat fog mondani, mint amiket Te már végigzongoráztál magadban. Hiszen azért barát, mert hasonlóan gondolkodik, mint Te. Pörögsz-pörögsz ugyanabban a gondolati körben, egy idő után pedig már végképp nem látod a megoldást. Eljössz hozzám, vagy beszélünk skype-on :) és tapasztalatom szerint már első alkalommal teljesen új megközelítést találhatsz.

Úgy gondolom, hogy lehet egyedül is, csak sokkal tovább tart, és bizony vannak kérdések, amiket nem teszel fel magadnak. Ezért jó egy külső szem.

Aki egyszer megtapasztalja, rákap az ízére.

Visszakanyarodva kicsit Máltára, milyenek ott az emberek? Mások, mint a magyarok?

Nyitottabbnak, békésebbnek, elégedettebbnek látom őket. Mindig szívesen segítenek, bármit kérdezek, azonnal segítőkészen magyaráznak. Délutánonként, esténként nagy csapatok, vagy családok ülnek a tenger partján, viszik a kis székeiket, asztalaikat, barbecue szettjüket, húsokat, chipseket, sütiket, és a parton ülve beszélgetnek, élvezik a naplementét, és a sütögetést. Fantasztikus hangulata van ennek, imádok közöttük sétálgatni, élvezem a zsibongást, a lüktető életet.

ahainspiráció-interjú-gürtler-szilvia-expat-coachingVan még egy stabil magyarországi projekted, a Nőkör. Mesélnél egy kicsit erről?

A Nőkört Máltára költözésemet követően indítottam útjára, júniusban. Előtte is megvolt már a név, az ötlet, de még nem kristályosodott ki, pontosan merre szeretnék haladni. Aztán egyszercsak megjött az ihlet, elhatároztam, hogy a bennem lévő tudást szeretném átadni, a nőiség megtalálásában segíteni a lányokat, asszonyokat. A cikkeken keresztül megláttatni az eredendő szépséget, a női minőséget, azokat a princípiumokat, amelyek mentén kiteljesedhetnek. Hosszú volt az én utam is idáig, míg végre úgy érzem, az igazi nő ragyog bennem. Ezt az érzést szeretném közvetíteni, segíteni, hogy ki-ki megtalálja a maga belső fényét.

Teret szeretnék adni másoknak is a publikálásra, úgyhogy örömmel várom nőtársaim gondolatait, megéléseit, tapasztalatait a témában. Az önmagukat bátran felvállalók eddig megjelent írásait pedig nagyon köszönöm.

A www.nokor.hu oldalon olvashatóak a bejegyzéseink, egyfajta online magazin formájában. Ezen kívül www.facebook.com/nokor csoporthoz is várjuk a csatlakozókat, ahova a cikkek mellett kicsit személyesebb hangvételű írások és gondolatok is felkerülnek. Ezen a fórumon szeretném elérni, hogy egymást is  segítsék a hölgyek, bátran osszák meg aktuális történéseiket.

Emellett negyedévente tartok workshopot Magyarországon, Nőiségem megélése címmel. Az első alkalommal a kollázstechnikát vittük be a folyamatba, következő programunkon a kártyák világa mentén beszélgetünk, a harmadik alkalom pedig a meséken keresztül vezet el önmagunkhoz. Negyedik workshopunkon a holdciklusokon keresztül szerepeink kerülnek előtérbe.

Sok szeretettel várok mindenkit akár workshopra, akár egyéni coachingra.

Köszönöm az interjút! Sok sikert Neked életutadon, a coachingban, Máltán és Budapesten is! 

Fülöp Johanna

 

Szólj hozzá

interjú külföldi munka