2017. feb 08.

Meg akarom találni az "álommunkám"!

írta: ahainspiracio
Meg akarom találni az "álommunkám"!

alommunka.jpegAz ismerőseim legalább felének (beleértve magamat is), fejtörést okoz, hogy megtalálják megfelelő hivatást, ami fizet is, örömet is ad, kreatív, passzol a személyiséghez, életúthoz, vágyakhoz. Te is ezt a csoportot erősíted? Akkor most adok egy-két jó ötletet, hogy ebben a kérdésben előbbre juss!

NE ADD FEL!

Ha nem vagy olyan szerencsés, mint a csodagyerekek, akik már fiatalon rácuppantak egy hang- vagy sportszerre, esetleg a kémcsövekre, vagy a kutyákra, vagy a virágokra, vagy bármire és azt gyűrik egész életükben, akkor sincs gáz. Egy csomó ember boldogtalan a munkájában, ha tehát Te döntöttél és elköteleződsz amellett, hogy boldog leszel, már jó úton vagy! 

Az élet számtalan lehetőséget kínál Neked, ami segíthet megtalálni az álommunkád, csak vedd észre őket :)

COACHING - egy szakértő talán tud segíteni Neked a képességeid - lehetőségeid - korlátaid - motivációid feltérképezésében!

SELF-COACHING - Te magadnak pedig iszonyú sokat tudsz! Itt egy cikkem a témában, ebben leírok egy konkrét gyakorlatot is arra, hogy mivel tudod magadból előcsalogatni a választ a nagy kérdésre: Mi leszel, ha nagy leszel? (ÉLETFELADAT JÁTÉK) 

AGYKONTROLL, NLP - néha az is elég, ha színesen-szagosan elképzeled, hogy milyen képet, érzést, színt, hangot, élményt társítasz az álommunkához, aztán rendre vizualizálod ezt a vágyott képet. Vannak, akik fotókat gyűjtenek, esetleg lerajzolják a vágyott munkahelyet.

IDEÁLIS MUNKANAP - én ezt régen csináltam és sikerült is megvalósítani, egyszer leírtam, hogy milyen egy ideális munkanapom, aztán tök jó volt felismerni, hogy ez pár év elteltével meg is valósult. Sajnos még sem ez volt a tökéletes kép, legalábbis most már másra vágyom, de ez nem baj, változunk, változnak, bővülnek az igények. Érdemes sokszor megcsinálni ezt a gyakorlatot

BEVONZÁS - képzeld el, hogy hogy éreznéd magad, ha az álommunkádat végeznél - kivel dolgoznál, mit vennél fel, mit csinálnál, stb. Aztán sokszor vetítsd magad elé ezt a képet, egészen addig, amíg be nem vonzod azt a lehetőséget, ami ahhoz kell, hogy ez megvalósuljon :)

Hogy ne tűnjek akkora szakinak a témában, elárulom, én a vérprofi útkereső vagyok. Kanyargós a mezsgye, tele van önismerettel, kipróbált szakmákkal, néhány megsértődött céggel (ahonnan távoztam, mikor rájöttem, hogy nem való nekem a velük való munka), rengeteg búslakodással, lelkesedéssel, csalódással, újabb lelkesedéssel, és így tovább. Amire viszont iszonyúan büszke vagyok, a kitartásom, hogy soha nem adtam fel, és nem adom fel ma sem, keresem a hozzám illő munkát és hiszek abban, hogy egyszer megtalálom :) 

Ami nekem a közelmúltban segített és a sok erőlködés, szakértőhöz járás helyett most alkalmazom, az utolsó tanácsom, a bevonzós. Megfogalmaztam magamnak, mit akarok érezni, ha végre azt csinálom, teljes munkaidőben, amit szeretek: HÁLÁT. Szeretnék hálával a szívemben felkelni, és hálát adni azért, hogy azt csinálhatom, amit és ezért igazán szerencsésnek érezni magam. Nekem ez a legerősebb érzés, neked biztosan más, de ha meg tudod fogni ezt a "csúcsérzést", amit majd akkor érzel, ha összejön az álommunkád, akkor az univerzum összefog (én ezt nagyon hiszem) és segít, hogy az megvalósuljon! 

Kipróbálod?

Fülöp Johanna

 

Szólj hozzá

munka önismeret célkitűzés önfejlesztés munka & motiváció