2017. jan 26.

Változz könnyen! NLP & agykontroll

írta: ahainspiracio
Változz könnyen! NLP & agykontroll

utjelzo.jpegBátortalan vagy, esetleg gátlásos, nem tudod képviselni az érdekeidet, talán magányos vagy, talán türelmetlen, önbizalomhiányos... A lényeg egy: ezen változtatni akarsz. Megoldás pedig kínálkozik, ezer, hiszen a piac kismillió könyvet, tréninget, segítőt kínál, aki segíthet kilépni a "hiányos" állapotból. Jó, de vajon melyik irányt válaszd? Agykontroll és NLP - ebben a cikkben az "agyas", gyors önfejlesztésről olvashatsz.


Önismereti, vagyis inkább önfejlesztő és önmegismerő utam első állomása, kezdőpontja az AGYKONTROLL tanfolyam volt, melyen úgy 18 évesen vettem részt. Még ma is emlékszem az érzéscsomagra, amit a 2 napos tréning után kaptam: HIT, REMÉNY, A VÁLTOZÁS LEHETŐSÉGE, BIZALOM, SZERETET. Fantasztikus volt, mert akkor épp elég szorongó időszakomban voltam, nem nagyon láttam a kiutat, szociális fóbiám volt, rettegtem egy csomó mindentől, ami rám várt az életben. És akkor jött valaki (Domján Laci) aki kiállt több száz ember elé, magabiztosan, tele szeretettel és pozitív energiával, és kedvesen, magától értetődően azt mondta mindannyiunknak, hogy sikerülhet megváltozni. Mivel minden az agyban dől el, a változás lehetősége is ott van, szinte karnyújtásnyira, sőt, még közelebb. Ha megtanulom használni és kontrollálni az agyam és a gondolataim, akkor meg fog változni az életem.

Wow, komolyan? Akár a személyiségem is megváltozhat? Lehetek magabiztos, lehetek más, mint aki vagyok?

A változást már a második nap végére éreztem. Szeretet és támogató légkör vett körül, az emberek kedvesek voltak velem, én magam is meg tudtam nyílni. Már a remény, hogy képes vagyok változni, máshogy viselkedni, mint addig, hatalmas köveket gördített le a szívemről. Aztán elkezdtem használni a technikákat, amik működtek, de én valahogy mélyebbre akartam menni. Teltek az évek, és az önfejlesztést, az agykontrollos megoldásfókuszú programozást felváltotta a pszichológia, a terápia, a belső ásás. Kerestem rendületlenül a visszahúzó gyerekkori emlékeket, amik nem engedtek kiteljesedni, fejtegettem a lehetséges okokat, traumákat, dolgoztam magamon és dolgoztak rajtam a segítők ezerrel. A változás lassú volt és nehézkes, de nem adtam fel és egyre jobban megismertem magam.

Aztán újra és újra felbukkant az életemben, az NLP. Egyre többen meséltek róla...

Miután annyian említették már, hogy az NLP milyen célzottan tud segíteni a változásban, 2017 elején, újra megbíztam a könnyűnek ígérkező útban, és részt vettem egy 3 napos NLP képzésen. A tudásanyag részben hasonló az AGYKONTROLL szellemiségéhez, azonban itt vannak mélyebb szintek, és az egyes témákkal kapcsolatos elakadásainkon mélyebb szinten is dolgoztunk. Nagyon tetszik, hogy ebben a módszerben ötvözve látom az agykontroll pozitív és megoldásra törekvő irányát és a belső elakadások feldolgozását.

Az NLP a neurolingvisztikai programozás - vagyis az agyunk nyelvén tanulunk meg beszélni. Megnézzük például, hogy egy témával kapcsolatban mi a "pozitív minta" az agyunkban, és aztán különféle technikákkal a "negatív beidegződéseket", mintákat pozitívvá tudjuk formálni. Végülis tök egyszerű a képlet: mivel a múltbéli rossz tapasztalatok visszahúznak, alakítsd át a fejedben ezeket a képeket és tegyél bele a fejedbe még jó sok pozitív képet.

Nagyon tetszett pl. a belső hang átformálása gyakorlat, ami szerintem zseniális! Tudod, van az a belső hang, ami visszahúz, ha el akarsz érni valamit, szabotálja a változásokat, blokkol, épp akkor, amikor támogatásra lenne szükséged. Nekem nagyszerű érzés volt megtudni, hogy a belső hangomat milyen pozitív cél vezérli ilyenkor, és hogy tudom megbeszélni vele, hogy miként segíthetne jobban nekem!

Én az ÉNKÉP tréningen vettem részt, de szerintem szinte mindegy, hogy milyen tréningen vagy, ismerd meg a módszert, és kezd el használni magadon. Vannak könyvek magyarul és angolul is a témában, úgyhogy hazafelé útközben egy bolt és már ma este gyakorolhatsz egy jó kis NLP-s technikát. A csoportban való munkát egyébként azért ajánlom, mert három nap tömény NLP, fűszerezve egy pozitív és támogató csoporttal hatalmasat fog dobni az életeden, nem is hinnéd, hogy mekkorát! Ráadásul, egymás példáiból is rengeteget tanultunk, és döbbenet volt látni, hogy mennyire hasonló félelmekkel, hiányokkal küszködünk...

Összegezve, az agyas technikák szerintem jók és eredményesek (ha használod őket). Mivel a céllal foglalkoznak, és nem a múlttal, néha jobban is tudnak segíteni, mint a szakadatlan, múlton való rágódás, kimozdítanak, ha elakadtál a traumák feldolgozásában :) Aztán adnak egy jó adag hitet és reményt a változásra, ami szerintem nagy dolog. Az NLP módszere szerintem nagyon hasznos, de én az agykontrollt is ajánlom, mert nagyon erős szemléletváltást tud okozni, én örülök, hogy azt végeztem el először.

Én az NLP AKADÉMIA Énkép tréningjén voltam, amit Dr. Stenger Györgyi tartott, aki kedvesen, bátorítóan, sok esettanulmánnyal és nagy adag ráérzéssel vezette a csoportot. Az Agykontroll tanfolyamot Dr. Domján Lászlónál végeztem el, aki azóta is csodálok. Ha nekivágsz, csak bíztatni tudlak: adj esélyt az elmédnek a változásra, adj esélyt az "egyszerű" és "könnyű" változásnak is!

Fülöp Johanna

 

Szólj hozzá

agykontroll önfejlesztés NLP